Nærvær, sprog og motorik i fokus

Nærvær og læring i centrum

Vi er en kommunal børnehave med plads til 35 børn i alderen 3 til 6 år.

Børnehaven er en del af dagtilbud Seminariekvarteret. Institutionen har til huse i boligforeningen Plus Bolig med start i 1976.

Børnene har et tilhørsforhold på 2 stuer, sol, månestuen, fra alderen 3 til 6 år, hvor der foregår læring ud fra læreplanerne.

Der skal være plads til en nærværende voksen der trøster eller guider barnet gennem dagens udfordringer, skaber læringsrum og plads til leg så der sker en udvikling og grobund for relationer til de andre børn.

Sprog og motorik en del af hverdagen

Pædagogisk har vi valgt at lægge vores fokus på sprog og motorik. Det vi sige at gennem dagen er personalet opmærksom på at sætte fokus på sproget, så alle børn får redskaber til at skabe relationer og klare dagens udfordringer sprogligt.

Angående motorik er vi ude hverdag på vores legeplads og vi har udedag en gang om ugen. Vores legeplads har et varieret terræn og forskellige muligheder der udfordrer børnenes motorik. At få de fysiske udfordringer så man lærer sin krop at kende er vigtigt ind i sprogarbejdet, der gør at man klarer sig godt socialt, modtage læring og dermed et godt fundament videre ind i skolen.