Tryghed og tillid skaber et godt forældresamarbejde

Barnet udvikling og trivsel er i centrum og sker i et samarbejde mellem pædagoger og forældre. Da vi prioriterer forældresamarbejdet højt, er det vigtigt at vi skaber et tillidsfuldt og positivt samarbejde, mellem forældre og personale, om barnets udvikling, trivsel, sammenhænge og tryghed i hverdagen.

Det er vigtigt at I føler jer godt modtaget, så jeres barn er tryg ved at være i børnehaven og I som forældre er trygge ved at aflevere jeres barn til os.

Samarbejde om jeres barn sker gennem dialog

• Vi har Opstart samtale inden barnet starter, hvor vi får informationer om jeres barn og I får informationer om børnehaven
  • Vi har samtale efter 3 mdr. for at følge op på opstart og hverdagen i børnehaven.
  • Vi tager snakke i hverdagen hvordan er dagen gået.
  • Vi har Samtaler i forbindelse med barnets trivselsevaluering
  • Vi har evt. dialogmøder med forældre tværfaglige samarbejdspartnere
  • Vi har samtaler i forbindelse med skolestart

Forventninger til forældre

Samarbejde om barnets udvikling og trivsel.

Skiftetøj skal være up to date, så barnet altid har mulighed for at få tørt tøj på og tøj der passer i størrelsen og årstiden

Vores forventninger til jer som forældre er, at I støtter op om de pædagogiske tiltag vi laver, støtter op om de beslutninger vi tager, ikke at I skal være enige, men respekterer det vi står for.

Det vigtigt at I som forældre overholder tidspunkter, så jeres barn får en god dag, skaber relationer, udvikler sig og kan følge dagens rytme.