Tryghed og dialog kendetegner opstart i Stjernedrys

Opstarts dialog danner grundlag for de bedste udviklingsbetingelser

Indmeldelse fra pladsanvisningen gør, at vi sender en indbydelse til en opstartssamtale, et velkomstbrev til barnet og vores velkomstfolder.

Samtalen er vigtig og vi afsætter god tid til at komme omkring emner som:

Sundhed, værdier, samarbejde, familie/netværk og praktiske ting. Samtalens indhold bruger vi til at skabe de bedste pædagogiske rammer for jeres barns trivsel, udvikling og læring.

Velkomstfolderen gennemgår vi sammen og I kan stille spørgsmål.

Barnets og forældres tryghed er vigtige for os

Tryghed for barnet og forældre er i fokus ved opstart, så derfor aftaler vi individuelt hvordan det skal foregå.

Oftest kommer barnet 2 timer den 1. og 2. dag med begge eller en forælder.  Forældrene kan som næste skridt gå 1 time, barnet kan spise med, og sådan udvider vi tiden i børnehaven og mindsker tiden for forældrene. Vigtigt for os er det, at hverken barn eller forældre føler pres, og derfor er det vigtigt for os at opstarten tager udgangspunkt i dialogen mellem os og jer som forældre.

Muligheden for at ringe og høre hvordan der går, er der altid.